حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم :اخلاق رسانه‌ای نقطه‌ی تلاقی علم اخلاق و علم خبری است

پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی 

امام جمعه تبریز 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه رسانه‌های گروهی در جوامع گسترش یافته و در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی می‌کنند، تصریح کرد: اخلاق رسانه‌ای نقطه‌ی تلاقی علم اخلاق و علم خبری است و بر این اساس خبرنگار باید حق مدار، عدالت خواه و مردمدار باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در نشست صمیمی خبرنگاران صداوسیما و باشگاه خبرنگاران جوان به مناسبت روز خبرنگار گفت: خبرنگار و اهل قلم نسبت به سایر اعضای جامعه باید از هر جهت تقدم داشته باشند تا بتوانند مشکلات جامعه را با دقت منعکس نموده و به موقع اطلاع رسانی نمایند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: در کشور ما خبرنگار دارای شأن اجتماعی و مقام خاصی است و پاسداشت و تکریم جامعه‌ی خبری متعهد به آرمان های امام (ره)، انقلاب اسلامی و اهداف مقدس مقام معظم رهبری فرض و ضروری است.

آل هاشم با بیان اینکه رسانه‌های گروهی در جوامع گسترش یافته و در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی می‌کنند، تصریح کرد: اخلاق رسانه‌ای نقطه‌ی تلاقی علم اخلاق و علم خبریاست و بر این اساس خبرنگار باید حق مدار، عدالت خواه و مردمدار باشد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: خبرنگار باید برای جامعه خیرخواه بوده و در حرفه خود شجاعت و شرافت داشته باشد همچنین اصل پرهیز از فریبکاری و غوغاسالاری را همواره مد نظر قرار دهد.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه معمار فکری جامعه هستند، اذعان داشت: از جمله عواملی که اصحاب رسانه را از اخلاق و درستکاری دور می‌کند تکیه بر ظن و گمان به جای علم و یقین است.

آل‌هاشم با تاکید بر اینکه نباید هوای نفس مانع از انتشار خبر درست باشد اظهار کرد: شتاب‌زدگی هم نباید مانع از انتشار خبر درست و دقیق شود است به ویژه در این شرایط کشوری که در مقطع حساس قرار داریم.

امام جمعه تبریز افزود:باید زمینه ای در صدا و سیما فراهم کرد تا بتوان از پیشکسوتان عرصه رسانه نیزاستفاده کرد.

مدیر کل سازمان صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی گفت:همانطور که خبرنگاری شغل و حرفه مقدسی است خبرنگاران باید با بهره گیری از بیانات مقام معظم رهبری و تکیه بر سواد رسانه ای بتوانند رسالت خبری خود را به درستی به انجام برسانند.

محمدحسین لطیفی افزود: بزرگترین رسالت یک خبرنگار در کنار صداقت ،دلسوزی وی برای جامعه و نظام و ملت باید باشد.

معاونت اطلاعات و اخبار صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی نیز گفت: خبرهای صدا و سیما بر اساس سیاستهای رسانه ملی تهیه و پخش می شود تلاش حوزه اطلاعات و اخبار صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی کمک به توسعه استان و حل مسائل و مشکلات پیش روی جامعه است.

وی در ادمه به ارائه عملکرد واحدمرکزی خبر و باشگاه خبرنگاران در سال گذشته پرداخت و گفت: سال گذشته که به نام اقتصاد مقامتی نامگذاری شده بود واحد مرکزی خبر به همت خبرنگاران باشگاه خبرنگاران جوان توانست ۵۰۰ گزارش تولیدی از اقتصاد مقامتی طراحی و پخش کند.

صادقی با اشاره به برنامه های تبریز2018 گفت:یکی از اولویت های اصلی معاونت خبر استان معرفی جاذبه های گردشگری استان برای جذب گردشگر و توریست می باشد که بر همین اساس برنامه ائل سسی در بخش خبری راه اندازی شده و توانسته تاکنون نقطه نقطه استان را برای گردشگران بشناساند.

وی با اشاره به رضایت ۷۹% مردم از اخبار و گزارش های تولیدی مرکز آذربایجان شرقی گفت:باید این رضایت مندی را قدر دانسته و برای هرچه بهتر شدن برنامه ها و اخبار و تولیدات به روز استان تلاش مضاعف کرد.

مهدی صادقی همچنین افزود : استان آذربایجان شرقی همیشه جزو سه استان برترکشور در زمینه دریافت و پخش اخبار بوده است.

گفتنی است:در پایان این مراسم از خبرنگاران باشگاه خبرنگاران جوان و واحد مرکزی خبر صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی تجلیل شد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: